Головна | авторське право - Консультації | Реєстрація | Вхід

 
//myphonebox.ucoz.ru/ 
[ Нові повідомлення · Учасники · Пошук · RSS ]
  • Сторінка 1 з 1
  • 1
Консультації » Консультації » Інтелектуальна власність » авторське право
авторське право
cognosДата: Вівторок, 14.07.2009, 23:59 | Повідомлення # 1
Рядовий
Група: Адміністратори
Повідомлень: 10
Репутація: 0
Статус: Offline
Вітаю Вас на нашому правовому сайті. Якщо Ви працюєте у сфері засобів масової інформації або цыкавитесь проблемами правового забезпечення журналістської діяльності, приэднуйтесь до обговорення та залишайте своъ запитання для наших фахівців.

З повагою Катерина Афанасьєва, правознавець, к.ф.н., викладач Університету ім. Т. Шевченка

Закони марно існують для тих, хто не має мужності їх захищати (Т. Маколей)

 
ПавлоДата: Неділя, 04.10.2009, 22:44 | Повідомлення # 2
Рядовий
Група: Користувачі
Повідомлень: 1
Репутація: 0
Статус: Offline
Вітаю! Скіжіть будь ласка який найпростіший та найшвидкісний спосід узаконити твір?
 
СергейДата: Понеділок, 05.10.2009, 00:21 | Повідомлення # 3
Рядовий
Група: Користувачі
Повідомлень: 1
Репутація: 0
Статус: Offline
Quote
Коментар до статті - Правовідносини з сценаристами:

1 ART (02.10.2009 19:26)
Я просто протестую проти цього визначення: «Окрім того у багатьох випадках автор сценарію просто не може претендувати на додаткову винагороду або вимагати визнання порушення його авторських прав. Наприклад демонстрація телеканалом та кінотеатром фільму на основі вашого сценарію зовсім не означає, що ваші права порушено. Повноваження сценариста здебільшого закінчуються після того, як ви передали майнові права на використання сценарію виробникам аудіовізуального твору або продюсеру».
Дійсно, за договором, автор (сценарист) своє право дозволяти чи забороняти використання свого твору передає продюсеру чи організації, яка здійснила зйомку фільму за його сценарієм. Але з кожного показу кінотеатром, телеканалом (публічне сповіщення твору) автор має право на отримання винагороди від кожного використання твору (ч.2 ст.17 ЗУ «Про авторське право і суміжні права»). Сценарист (автор) не має права дозволяти чи забороняти використання твору телеканалом чи кінотеатром, але має право на винагороду, яку користувачі зобов’язані йому сплатити через організацію колективного управління (ч.4 ст.47 ЗУ «Про авторське право і суміжні права») в розмірі, що встановлений Постановою КМУ №72. Ніяким іншим способом (самостійно, через повіреного ст.45 ЗУ «Про авторське право і суміжні права») отримати ці винагороди неможливо, оскільки ч.4 ст.47 точно встановила виплачувати ці винагороди через організацію колективного управління. Невиплата цієї винагороди автору через організацію колективного управління є порушенням авторських прав сценариста та порушення Закону, які можна і потрібно відстоювати в суді.

Що ж виходить surprised Я передав права на сценарій продюсеру і далі із кожного показу фільму можу отримувати гроші?
Фігня все це. Ніхто з виробників фільмів на таке не погодиться
[u]

 
cognosДата: Середа, 14.10.2009, 22:07 | Повідомлення # 4
Рядовий
Група: Адміністратори
Повідомлень: 10
Репутація: 0
Статус: Offline
Павло, як на мене найпростіший спосіб - надіслати собі (на свою адресу) листа. Але лит не відкривати !!! Дата на штемпелі і буде підтвердженням існування Вашого твору на певну дату, тож Ви завжди зможете довести, що твір належить саме вам.

З повагою Катерина Афанасьєва, правознавець, к.ф.н., викладач Університету ім. Т. Шевченка

Закони марно існують для тих, хто не має мужності їх захищати (Т. Маколей)

 
zorikДата: Вівторок, 20.10.2009, 13:37 | Повідомлення # 5
Рядовий
Група: Користувачі
Повідомлень: 1
Репутація: 0
Статус: Offline
Які є твори, що не охороняються авторським правом?

Додано (20.10.2009, 13:37)
---------------------------------------------
Які існують випадки вільного використання творів?

 
cognosДата: Вівторок, 27.10.2009, 10:53 | Повідомлення # 6
Рядовий
Група: Адміністратори
Повідомлень: 10
Репутація: 0
Статус: Offline
До об'єктів авторського права не належать твори, що не є резуль¬татом творчої діяльності (технічний переклад, набір, копіювання ¬тощо) та не можуть бути віднесені до сфери науки, літератури й м謬стецтва. Українське законодавство подає чіткий перелік категорій і об'єктів, які не підлягають авторській охороні. До них належать:
– твори, що є суспільним надбанням і термін авторсько-¬правової охорони яких закінчився (крім немайнових прав);
– ідеї, теорії, принципи, методи, процедури, процеси, системи¬, способи, концепції, відкриття

З повагою Катерина Афанасьєва, правознавець, к.ф.н., викладач Університету ім. Т. Шевченка

Закони марно існують для тих, хто не має мужності їх захищати (Т. Маколей)

 
zorik2010Дата: П`ятниця, 20.11.2009, 13:02 | Повідомлення # 7
Рядовий
Група: Користувачі
Повідомлень: 1
Репутація: 0
Статус: Offline
Доброго дня! Я б хотіла дізнатись, якщо у мене виникла ідея зняти фільм і зробити так щоб після його перегляду ніхто не зробив своєрідного плагіату, тобто,щоб навіть окремі частини цього фільму не повторювались, тоді яким чином я можу зробити це ? тільки зареєструвавши його авторським правом чи це можна зробити іншим чином?
 
JuliaДата: Вівторок, 01.12.2009, 01:43 | Повідомлення # 8
Рядовий
Група: Користувачі
Повідомлень: 1
Репутація: 0
Статус: Offline
Доброй ночи! Скажите пожалуйста, а если человек написал книгу (твір), и так получилось, что человека не стало. Кому пренадлежат права и кто получает деньги за продажи етих книг?
 
cognosДата: Неділя, 13.12.2009, 18:45 | Повідомлення # 9
Рядовий
Група: Адміністратори
Повідомлень: 10
Репутація: 0
Статус: Offline
Julia, вітаю. После смерти автора согласно украинскому законодательству произведение охраняется в течение 70 лет. При этом правом на такое произведение владеют как правило наследники автора - по закону и по завещанию. то есть наследники, на имя которых написано завещание передающее права на использование произведение именно этому человеку или (по закону) - ближайшие родственники автора. если автор при жизни передал права другому лицу или организации, родственники к сожалению теряют право распоряжаться правами автора.

З повагою Катерина Афанасьєва, правознавець, к.ф.н., викладач Університету ім. Т. Шевченка

Закони марно існують для тих, хто не має мужності їх захищати (Т. Маколей)

 
ulko-koДата: Середа, 03.11.2010, 16:48 | Повідомлення # 10
Рядовий
Група: Користувачі
Повідомлень: 1
Репутація: 0
Статус: Offline
Доброго дня!Скажіть,будь ласка,чи повинна редакція газети сплатити мені гонорар за статтю,що надрукована вдруге?Договір про передачу своїх авторських прав редакції я не підписувала
 
cognosДата: Неділя, 07.11.2010, 20:54 | Повідомлення # 11
Рядовий
Група: Адміністратори
Повідомлень: 10
Репутація: 0
Статус: Offline
ulko-ko, Все залежить від того у яких правових відносинах Ви із редакцією. Якщо ви штатний працівник за умовами трудового договору майнові права дуже часто передаються роботодавцеві. Також за п. 2 ст. 429 Права на твір інтелектуальної власності, створений у зв'язку з виконанням трудового договору, належать працівникові, що створив цей об'єкт, і юридичній або фізичній особі, де чи в якої він працює, спільно, якщо інше не встановлено договором. Тобто права у цьому разі належать Вам спільно. Якщо за вище наведеними параметрами права не були вами передані, то Ви однознчно маєте право вимагати від редакції виплати вам винагороди, адже відповідно до п. 5 ст. 14 "особа, яка має авторське право, вправі вимагати виплати винагороди за будь-яке використання її твору. Винагорода може здійснюватися у вигляді одноразового платежу (одноразова винагорода), у формі відрахувань (відсотків) за кожний проданий примірник чи кожне використання твору.
 
ARTДата: Неділя, 28.11.2010, 01:25 | Повідомлення # 12
Рядовий
Група: Користувачі
Повідомлень: 1
Репутація: 0
Статус: Offline
Відповідь для "Сергій" "Що ж виходить Я передав права на сценарій продюсеру і далі із кожного показу фільму можу отримувати гроші?
Фігня все це. Ніхто з виробників фільмів на таке не погодиться "

Саме так - з кожного показу має сплачуватись роялті (в Америці це - residuals), при чому навіть у випадках коли автор від цього відмовляється договором. І саме така система працює у всьому світі.
"Про це свідчить страйк Гільдії сценаристів Америки. Історія питання: У 1984 році профспілка сценаристів (Гільдія сценаристів WGA) погодилась включити до умов колективного договору дуже маленький відсоток відрахувань «residuals» (винагород роялті[1]) з продажу відео, для домашнього перегляду, по п'ять центів з кожного проданого DVD із записом фільму. З тих пір Гільдія сценаристів не раз пожалкувала про це своє рішення і впродовж більш ніж 20 років намагалась збільшити цей відсоток.
Страйк WGA 1988 року, який продовжувався 22 тижні, зірвав початок сезону, що обійшлось індустрії в 500 мільйонів доларів http://lenta.ru/news/2007/10/31/writers/.
Сценаристи домоглися від Альянсу продюсерів кіно- і телебачення (AMPTP), що "residuals" сценаристів від продажу DVD були збільшені, також за кіно- та телепродукцію, що розповсюджується через Інтернет, мобільні телефони і інші сучасні канали розповсюдження, сценаристи будуть отримувати фіксовану суму перші два роки та вже 2 % з доходу від продажу їх творів впродовж третього року після підписання колективного договору між Гільдією сценаристів та Альянсом продюсерів кіно- і телебачення (AMPTP). Хілларі Клінтон і Барак Обама особисто заявили про свою солідарність зі сценаристами і закликали продюсерів сісти за стіл переговорів http://lenta.ru/news/2007/11/06/support/".
У відповідності до вимог ст.51 УПС, згідно ЗУ «Про Загальнодержавну програму адаптації законодавства України до законодавства Європейського Союзу», Україна для досягнення результатів визначених Директивою 92/100 ЄЕС обрала свої методи і визначила в національному законодавстві норми, які повністю забезпечують результат наголошений Директивою 92/100 ЄЕС.
Стаття 4 ДИРЕКТИВИ РАДИ 92/100/ЄЕС від 19 листопада 1992 року Про право на прокат, право на позичку та деякі суміжні права у сфері інтелектуальної власності встановила:
1. Якщо автор або виконавець надав або передав своє право на прокат фонограми або оригіналу чи примірника фільму виробнику фонограм або фільмів, він зберігає право одержати справедливу винагороду за прокат.
2. Право на одержання справедливої винагороди за прокат не може бути предметом відмови з боку авторів або виконавців.
На сьогодні дійсно ці норми роботодавцями (кінотелерадіокомпаніями) не виконуються тільки з однієї причини. ДПА не має в штаті не те що управління з надходження податків від використання обєктів права ІВ, а навіть штатного спеціаліста з питань права інтелектуальної власності. Принцип дуже простий - не сплатили цю, встановлену законом винагороду автору (виконавцю) - держбюджет не отримав податків з цих виплат. Кожного року держбюджет втрачає від цих невиплат більше мільярду грн. Коли податкова з цим розбереться, то держбюджет боргів не прощає, багато кому не поздоровиться. І сплачувати все рівно прийдеться. Робота в судах з цього приводу ведеться і велика.
На жаль тільки автори у нас беззубі невігласи в правових питаннях і навіть зневажають свої власні права надані їм законом.

Додано (28.11.2010, 00:40)
---------------------------------------------
Відповідь ulko-ko Доброго дня!Скажіть,будь ласка,чи повинна редакція газети сплатити мені гонорар за статтю,що надрукована вдруге?Договір про передачу своїх авторських прав редакції я не підписувала.

Шановна ulko-ko.
«Майнові права інтелектуальної власності на об’єкт, створений у зв’язку з виконанням трудового договору, належать працівникові, який створив цей об’єкт, та юридичній або фізичній особі, де або у якої він працює, спільно, якщо інше не встановлено договором» визначено ст.429 ЦК України[16]. Тобто, при дотриманні вимог ч.3 ст.16 ЗУ «Про авторське право і суміжні права», і виплаті Вам винагороди «за створення і використання службового твору», працівник і роботодавець є спільними власниками майнових прав на службовий твір. Підкреслюю СПІЛЬНИМИ. Тож вступає в силу право спільної власності. Співвласник без дозволу іншого співвласника не має права розпоряджатись майновими правами (майном - ст.190 ЦКУ) Ви однозначно маєте право на винагороду. Гонорар Вам сплачували за виконану роботу, згідно ст.1 ЗУ "Про оплату праці". Гонорар не може бути платою за використання твору, чи майнових прав.
Неможливим є отримання зарплатні, авторського (постановочного) гонорару творцем за продаж своєї власності, оскільки це операція з купівлі-продажу майнових прав, а не робота. «РОБОТА – певні завдання та обов’язки, що виконані, виконуються чи повинні бути виконані однією особою» визначено Національним класифікатором професій України[14].
«Продаж результатів робіт (послуг) — будь-які операції цивільно-правового характеру з надання результатів робіт (послуг), з надання права на користування або на розпоряджання товарами, у тому числі нематеріальними активами та іншими ніж товари, об’єктами власності за компенсацію» встановлено підпунктом 1.31 ст.1 ЗУ «Про оподаткування прибутку підприємств»[15].
Примусове відчуження об'єктів права приватної власності може бути застосоване лише як виняток за умови попереднього і повного відшкодування їх вартості встановлено Конституцією України, тому за продаж своєї власності (майнових прав) творці мають отримати винагороду.
Постанова КМУ N 1185 від 3 жовтня 2007 р. Про затвердження Національного стандарту N 4 "Оцінка майнових прав інтелектуальної власності", якою надано визначення цього терміну: «роялті - ліцензійний платіж у вигляді сум, які сплачуються періодично, залежно від обсягів виробництва або реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) з використанням об'єкта права інтелектуальної власності». Пунктом 3 цієї постанови прямо указано: «3. У цьому Стандарті наведені нижче терміни вживаються у такому значенні:
авторська винагорода - плата творцю (винахіднику, автору) за використання об'єкта права інтелектуальної власності, розмір якої визначається договором з урахуванням положень нормативно-правових актів з питань інтелектуальної власності;»
Підкреслюю ЗА ВИКОРИСТАННЯ ОБЄКТУ ПРАВА ІВ.
У Вашому випадку це Стаття 441 ЦКУ. Використання твору
1. Використанням твору є його:
1) опублікування (випуск у світ);
2) відтворення будь-яким способом та у будь-якій формі;
Держкомпідприємництво листом від 21.04.2003 №2389 «Про виплату винагороди за використання службових творів, об'єктів авторського права та суміжних прав»[20] підтвердило, що: ”…дія Постанови Кабінету Міністрів України від 18.01.2003 N 72 ( 72-2003-п ) "Про затвердження мінімальних ставок винагороди (роялті) за використання об'єктів авторського права і суміжних прав" по відношенню до ставок авторської винагороди розповсюджується на виплату винагороди за службові твори”.
Роздрукуйте це і з вимогою виплати вингагороди за використання Вашого твору і офіційно під розпис передайте редактору газети. Якщо він відмовиться приймати листа - спрямуйте рекомендованим листом з повідомленням ВИМОГУ про виплату винагороди. Якщо він не дурень, то виплатить, оскільки Ви можете вимагати в суді не відшкодування збитків, а штрафні санції - це від 10 до 50000 мінімальних заробітних плат. Якщо він дурень - звертайтесь, я допоможу Вам звернутись до суду і виграти цю справу.

Додано (28.11.2010, 01:25)
---------------------------------------------
Ще для ulko-ko.
Добавте до роздруківки.
П О С Т А Н О В А № 5
Пленуму Верховного Суду України від 4 червня 2010 року
Про застосування судами норм законодавства у справах про захист авторського права і суміжних прав
пункт 20. Авторське право на твір і право власності на матеріальний об’єкт, у якому втілено твір, не залежать одне від одного. Відчуження матеріального об’єкта, в якому втілено твір, не означає відчуження авторського права і навпаки.
У зв’язку з цим звернути увагу судів на те, що незалежність авторського права і права власності на матеріальний об’єкт (матеріальний носій) проявляється через зміст особистих немайнових прав та майнових прав суб’єкта авторського права, передбачених статтями 438–441 ЦК, главою 75 ЦК, і права власності на матеріальний об’єкт, який згідно зі статтею 317 ЦК полягає у володінні, користуванні та розпорядженні ним.

25. За створення і використання службового твору автору належить авторська винагорода, розмір та порядок виплати якої встановлюються трудовим договором (контрактом) або цивільно-правовим договором між автором і роботодавцем. При цьому трудовим договором між ними може передбачатися умова щодо укладення цивільно-правового договору про створення об’єкта авторського права і (або) суміжних прав та обов’язок працівника щодо сповіщення про створення такого об’єкта.
Виплата працівникові заробітної плати не є тотожною виплаті йому авторської винагороди за створений твір у зв’язку з виконанням трудового договору, оскільки заробітна плата — це винагорода за виконану роботу залежно від певних умов, а авторська винагорода — це всі види винагород або компенсацій, що виплачуються авторам за використання їх творів, які охороняються в межах, встановлених авторським правом. У разі, коли між сторонами не досягнуто згоди щодо розміру авторської винагороди, суди при обчисленні такої винагороди мають керуватися положеннями постанови Кабінету Міністрів України від 18 січня 2003 року № 72 «Про затвердження мінімальних ставок винагороди (роялті) за використання об’єктів авторського права і суміжних прав».

 
cognosДата: Середа, 09.02.2011, 22:51 | Повідомлення # 13
Рядовий
Група: Адміністратори
Повідомлень: 10
Репутація: 0
Статус: Offline
Нововведення щодо права на інформацію

Ліквідація поняття «право власності на інформацію»

Це поняття закріплено в редакції Закону про інформацію 1992 р. Очевидно, що законодавець хотів таким чином установити захист майнових прав суб'єктів, які виробляють і реалізують інформаційну продукцію.

Але з огляду на природу права власності як правового інституту та природу інформації як нематеріального об'єкта, право власності не може застосовуватися до інформації, адже вона має здатність відтворюватися безліч разів і правові механізми захисту власності (напр. витребування майна з чужого незаконного володіння) непридатні у випадку порушення майнових прав на інформацію. Для охорони цих прав існує підгалузь інтелектуальної власності.

Така кардинальна зміна багато кому з юристів може видатися революційною. Не кажучи вже про депутатів, багатьох із яких зникнення права власності на інформацію могло налякати. Тому в Законі про інформацію було залишено згадку про інформаційну продукцію та інформаційні послуги - на заміну нормам про право власності на інформацію. Ця згадка не деталізує правового регулювання відносин щодо інформаційної продукції і послуг, у даному законі це недоцільно, але відсилає при цьому до цивільного законодавства (Цивільний кодекс, ЗУ «Про авторське право й суміжні права»).

Тепер виходить, що інформація, яка була товаром, тепер таким не є :((

 
V@sekДата: П`ятниця, 25.01.2019, 00:14 | Повідомлення # 14
Рядовий
Група: Користувачі
Повідомлень: 1
Репутація: 0
Статус: Offline
Добрый день, есть ли у Вас примеры договоров, которые необходимо подписывать между 
1. Соавторами сценария
2. продюсером и авторами сценария
3. Продюсером и телеканалами или прокатными компаниями
4. Продюсером и командой людей, которые снимают фильм (это может быть команда на браных специалистов, а может быть продакшн как юрлицо)
 
Консультації » Консультації » Інтелектуальна власність » авторське право
  • Сторінка 1 з 1
  • 1
Пошук:


Copyright MyCorp © 2024
Сайт управляється системою uCoz